Nowoczesna szkoła
  1. Prawdziwym hitem w szkole sš dwie nowe tablice interaktywne w naszych pracowniach. Dzięki ich wykorzystaniu zajęcia sš coraz bardziej ciekawe. Przed nami pojawiajš się nowe możliwoœci. Lekcja z wykorzystaniem takiej tablicy staje się przeżyciem, które bardzo długo się pamięta.












    W tym roku po wakacjach w murach naszej szkoły spotkała nas niespodzianka. Czekały na nas nowe ławki i krzesełka. Szkolne korytarze œwieżo odmalowane, na przepiękne, żywe kolory zrobiły nas wielkie wrażenie. Co tu dużo gadać zobaczcie sami.






















    W kwietniu 2008 r. powstał nowoczesny, kompletnie wyposażony gabinet do diagnozy i terapii metodš integracji sensorycznej, czyli wielozmysłowego działania na dziecko. Metoda ta w istotny sposób wpływa na poprawę umiejętnoœci czytania, pisania, mowy, ogólnš sprawnoœć ruchowš, na funkcjonowanie społeczne i emocjonalne. Szkolni terapeuci swym oddziaływaniem będš mogli objšć dzieci z trudnoœciami w nauce szkolnej, niepełnosprawne intelektualnie, autystyczne, niedowidzšce, z mózgowym porażeniem dziecięcym. Terapia prowadzona jest głównie w ruchu na specjalnych przyrzšdach.







    W dniu 3 grudnia 2007 r. otrzymaliœmy sprzęt do terapii dzieci z problemami szkolnymi typu: zaburzenia uwagi, mowy, koncentracji, dysleksji. Mamy ogromnš nadzieję, że zastosowanie metody Tomatisa przyniesie zadowalajšce efekty w przypadku dzieci autystycznych i z problemami koordynacji sensomotorycznej. Terapia polega na słuchaniu odpowiednio przygotowanego materiału dŸwiękowego przez specjalne słuchawki. W metodzie Tomatisa wykorzystana jest muzyka poważna : muzyka Mozarta, Chorały Gregoriańskie oraz dŸwięki mowy ludzkiej np. głos matki. Muzyka ta jest przetwarzana za pomocš „elektronicznego ucha”.



    W dniu 24 paŸdziernika 2007 r. szkoła nasza została wyposażona w aparaturę EEG Biofeedback tj. urzšdzenie za pomocš którego dziecko trenujšce może zmienić swoje wzorce czynnoœci mózgowej, a przez nie zachowuje np. sposób uczenia się, czas koncentracji uwagi. Aparatura pozwala dokonać analizy czynnoœci bioelektrycznej mózgu, a następnie ustalić poziom nagrody dla trenowanej częstotliwoœci fal. Układ nerwowy uzyskuje nagrodę w postaci sygnału dŸwiękowego, wizualnego i informacji o uzyskanej liczbie punktów. Korzyœci stosowanej metody:
    - lepsza koncentracja;
    - lepsza uwaga;
    - zmniejszenie nadpobudliwoœci psychoruchowej;
    - poprawa procesów uczenia się;
    - zmniejszenie zaburzeń mowy;
    - i inne



    Takiego sprzętu tylko pozazdroœcić. 10 komputerów iMac najnowszej generacji z pełnym oprogramowaniem, serwer, laptop, wielofunkcyjna drukarka laserowa, wideoprojektor i skaner to nowe wyposażenie w pracowni. Niesamowity postęp technologiczny: zgrabne, wygodne monitory, które zajmujš niewiele miejsca, klawiatura i myszka – to cały zestaw. Nie ma już jednostki centralnej. Wszystko wbudowano w prostokštny monitor. Poza standardowym wyposażeniem w każdym zestawie jest oprogramowanie do obróbki zdjęć, nagrywarka, programowanie poczty i wiele innych bardzo przydatnych „bajerów”. Współczesna szkoła nie może obejœć się bez nowoczesnej pracowni komputerowej, w której tak chętnie uczniowie poznajš techniki obsługi komputera i uczš się wykorzystywać technologię komputerowš do zdobywania wiedzy i zaprezentowania swoich umiejętnoœci.



    Likwidacja barier architektonicznych w obiekcie Zespołu Szkół Specjalnych w Lipnie

    miesišc luty-marzec 2006 r.
    Nasza szkoła przystšpiła do „Programu wyrównywania różnic między regionami” ogłoszonego przez PFRON w obszarze B tj. likwidacji barier w zakresie umożliwienia osobom niepełnosprawnym poruszania się i komunikowania.
    Priorytetowe zadania to:
    - budowa podjazdu
    - montaż platformy schodowej
    - przebudowa łazienek z dostosowaniem dla osób niepełnosprawnych
    - wymiana posadzek w cišgach komunikacyjnych na posadzki antypoœlizgowe
    Opracowaliœmy wniosek, który spotkał się z aprobatš organu prowadzšcego – Starostwa Powiatowego w Lipnie. Nadszedł długi czas oczekiwania na rozpatrzenie wniosku przez PFRON.

    miesišc czerwiec
    Hura, nasz wniosek został zaakceptowany. łšczny koszt realizacji projektu to 187.400 zł, z czego 25% œrodków tj. 46.850 zł to œrodki własne organu prowadzšcego szkołę.

    miesišc lipiec
    Przed nami trudne zadanie. Już rozpracowaliœmy procedury przetargowe. Zgodnie z Ustawš o zamówieniach publicznych ogłosiliœmy przetarg na wykonanie zadania. Niestety dwukrotne ogłoszenie przetargu nieograniczonego nie przyniosło żadnego rozstrzygnięcia z uwagi na fakt nikłego zainteresowania przedmiotem zamówienia i brakiem ofert. Z uwagi na terminy i charakter działalnoœci skorzystaliœmy z zapisów art. 67 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych.

    miesišc sierpień
    Firma „Chemikor” specjalizujšca się m. in. w wykonywaniu posadzek przystępuje do realizacji zadania. Prace przebiegajš sprawnie i zostajš terminowo zakończone. W dniu rozpoczęcia roku szkolnego dzieci, rodzice i nauczyciele wchodzš do odnowionego obiektu.



    miesišc wrzesień-listopad
    Trwajš prace zwišzane z budowš podjazdu, przebudowš łazienek, odbywa się montaż platformy schodowej. Wszyscy sš bardzo cierpliwi i zdyscyplinowani. Dzieci rozumiejš jak ważny jest teraz porzšdek, nauczyciele zapewniajš bezpieczeństwo poprzez wzmożone dyżury.









    Społecznoœć szkolna – dzieci, nauczyciele i wszyscy pracownicy z satysfakcjš spoglšdajš na to jak nasz obiekt z każdym rokiem staje się coraz bardziej dostosowany do potrzeb dzieci sprawnych inaczej.









    Projekt zrealizowany został zgodnie z podpisanš umowš. Wykonano wszystkie prace zawarte w kosztorysie inwestorskim i projekcie budowlanym. W dniu 21 XI 2006 r. dyrektor szkoły złożyła stosowne dokumenty i dokonała rozliczenia finansowego w PFRON oddział w Toruniu. W dniu 1 XII 2006 r. p. dyrektor przekazała sprawozdanie merytoryczne, w którym dokonała również oceny efektów wdrożonego projektu

    Tak wyglšda nasza kolorowa szkoła:







    œrodki dydaktyczne dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.


    Nasza szkoła otrzymała œrodki dydaktyczne w ramach „Projektu współfinansowanego przez Unię Europejskš”.
    Ogromna niespodzianka spotkała nas 6 stycznia 2006 r. – otrzymaliœmy pierwszš dostawę pomocy dydaktycznych za kwotę 54.129 zł.
    Zapanowała radoœć dzieci, ale chyba jeszcze większa nauczycieli.







    Kolejne dostawy w miesišcu czerwcu, sierpniu, paŸdzierniku i listopadzie na łšcznš kwotę 337.420 zł. Pomoce służš do kształtowania umiejętnoœci rozpoznawania symboli graficznych, wyobraŸni przestrzennej, zdolnoœci plastycznych i manualnych, poczucia estetyki i czasu. Okazały się niezbędnymi do : stymulowania zmysłu dotyku i kształtowania postępowania dydaktycznego, do integracji wrażeń zmysłowych, dotykowych, rozwijania umiejętnoœci budowania zbiorów, porównywania, segregowania, przeliczania, rozwijania myœlenia operacyjnego. W ocenie nauczycieli, praktyków, pracujšcych z dziećmi o różnym stopniu niepełnosprawnoœci otrzymane pomoce dydaktyczne sš opracowane metodyczne.
    Archiwum
  1. Wydarzenia